The Story of Milk

The Story of Milk

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Royal FrieslandCampina
Bureau
1Camera
Jaar
2012
Paginanummer
92

Doelstelling

FrieslandCampina wilde met The Story of Milk medewerkers en melkveehouders wereldwijd informeren, inspireren, en wijzen op melk als natuurproduct. Daarbij moest de focus gelegd worden op melk als 'wonder van Moeder Natuur'.

Doelgroep

Aanvankelijk was de doelgroep alleen intern gericht. Door het succes van de interne film en de bijzonder positieve reacties van externen die de film zagen, is besloten om de film als basis te gebruiken voor een externe campagne.

Concept

Het concept kent 2 onderdelen: storytelling en sfeer. De storytelling is de brief van de oude man aan zijn zoon waarin hij hem een universele wijsheid mee wil geven over het genieten van de kleine dingen en het wonder van de natuur. Dit verhaal wordt verder uitgebeeld door mensen van verschillende culturen en leeftijden. Naast storytelling is de sfeer in de film heel belangrijk. De magie van Moeder Natuur wordt benadrukt door de magische en sprookjesachtige sfeer. Kenmerkende associaties van melk (koeien, drinken van melk, kinderen, beweging, sport, boer in de wei) werden hiervoor in een contrasterende setting geplaatst (boeren en koeien bij nacht onder de sterren, bewondering van een jongetje en zijn vader in Noord-Afrika, beweging van kleine judoka en Aziatische tieners.)

Media- en middelenstrategie

De originele versie is 3,5 minuut met een Engelse voiceover voor een internationale doelgroep. Daarnaast een versie met Nederlandse voiceover met een lengte van 60 seconden voor de bioscoop en 45 seconden voor TV (met 5 seconden tag-on). Naast The Story of Milk zijn er ook 4 boerportretten gemaakt: boer Nils over het wonder van de natuur, boerin Trienke over kwaliteit en veiligheid, boerin Annemieke over voedingsstoffen, en boer Pieter over de zorg voor koeien. Alle versies zijn voor verschillende online toepassingen ingezet waaronder een speciale website: melkisbijzonder.nl (MediaMonks). Op basis van de film heeft reclamebureau Alfred een printcampagne ontwikkeld.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken