The Smallest Ad

ASML / Your Social, a Merkle company

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 361 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ASML
Bureau
Your Social, a Merkle company
Account
Maarten Zuur, Gaby van Willigen
Copy
Tim Verswijveren
Art
Tim Verswijveren, Irene van der List
Strateeg
Remco de Groot, Jeffrey van Herwijnen
Opdrachtgever
Esther de Pina, Jojanneke Meewis, Sander Hofman
Film/Productiemaatschappij
Your Social, a Merkle company, Portretnet, SIXpack
Editor
Your Social, a Merkle company, Portretnet
Fotografie
Your Social, a Merkle company
Illustraties
Your Social, a Merkle company
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ASML
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Your Social, a Merkle company
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Het verhogen van de naamsbekendheid van ASML als werkgever op de RWTH Universiteit in Aachen

Doelgroep

Technische studenten op de RWTH Universiteit in Aachen

Strategie/Concept

Het werven van technisch talent vraagt in de huidige 'war for talent' om een slimme aanpak. Om ASML te positioneren als alternatief naast de grote tech giants én dicht bij de core business te blijven, ontwikkelden we de kleinste advertentie ter wereld. Met een oppervlakte van 33,27 x 7,76 micrometer, niet te zien met het blote oog, werd The Smallest Ad dé manier om op te vallen bij de doelgroep.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd gelanceerd tijdens een career event op de Universiteit. Behalve een exclusieve weergave van 'The Smallest Ad' met een microscoop, werd studenten gevraagd een foto te delen met #smallest_ad. De creatiefste deelname won collegegeld gedurende een jaar. Een aftermovie van het event is uitgezet op LinkedIn, Instagram en Facebook.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen