The Self Driving Bike

GOOGLE NEDERLAND / Wefilm

Bekijk deze campagne op pagina 357 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
GOOGLE NEDERLAND
Bureau
Wefilm
Copy
Jort Schutte, Gaston Serpenti (Google), Martijn de Jong (Wefilm)
Art
Martijn de Jong (regie), Dennis Lubbers (regie/editor)
Opdrachtgever
Jeremy Brook, Jort Schutte, Gaston Serpenti, Ilina Scott, Pim van der Feltz
Film/Productiemaatschappij
Wefilm
Editor
Nick Rozenberg
RTV-producer
Wibout Warnaar, Bas Welling
In samenwerking met
Google Zoo
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GOOGLE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Wefilm
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Laat zien dat Google naast één van de meest innovatieve techbedrijven ook één van de leukste bedrijven ter wereld is die het leven van mensen elke dag beter en makkelijker wil maken.

Doelgroep

Heel Nederland

Strategie/Concept

Het 1 april moment werd gebruikt om de kernwaarden van Google (make the everyday life easier and better) op een unieke manier te onderstrepen. Google's zelfrijdende technologie voor auto's is één van de meest veelbesproken introducties van nu. Voor Nederlanders is de fiets echter het voornaamste vervoermiddel. Er is gekozen om eenzelfde pad te bewandelen als bij een grote tech innovatie zoals we die kennen: middels een product-introductiefilm van 'The Self Driving Bike'. De video laat de kijker achter met de vraag: is dit nou echt of niet? En zo niet, dan is het eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee! Het lijkt het leven immers een stuk makkelijker te maken.

Media- en middelenstrategie

Een online film verspreid via social media en PR. Resultaat: ruim 10.5 miljoen organische views en internationale media aandacht.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen