The S.O.S. of the unborn baby

The S.O.S. of the unborn baby

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ORANGE BABIES
Bureau
Cheel
Jaar
2013
Paginanummer
351

Nominatie 2013

Doelstelling

Awareness en een platform voor fondsenwerving creëren voor Orange Babies: Dé charity die levens redt van baby's van zwangere vrouwen, besmet met HIV, in Afrika.

Doelgroep

Iedereen tussen 10 en 75 jaar.

Concept

Om de emotionele boodschap over de zwangere met HIV besmette moeder en haar baby over te brengen, is televisie het ideale medium. Daarom maakten we S.O.S. of the unborn baby, een high impact film waarin de kwetsbaarheid van het ongeboren kind centraal staat. We zien een baby in de baarmoeder, op de achtergrond is de hartslag van de baby hoorbaar. Halverwege de film gaat deze over in een S.O.S-signaal, een noodkreet van een ongeboren kind.

Media- en middelenstrategie

Om de beslissingsnemers bij alle belangrijke televisiestations zo ver te krijgen dat ze de commercial structureel en intensief GRATIS uitzenden, organiseerden we in Pathe Leidseplein een intieme "private viewing". Het resultaat? Een zeer enthousiaste ontvangst, uitstekende perskritieken en heel veel gratis air time.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken