The revival van Royal Club Shandy

ROYAL CLUB SHANDY / Cohn & Wolfe Benelux

Bekijk deze campagne op pagina 437 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ROYAL CLUB SHANDY
Titel
Frisdrank
Bureau
Cohn & Wolfe Benelux
Account
Martin Klok, Erik Graadt van Roggen, Heleen Jansen
Copy
Bas Jongerling
Art
Coen Zuijdervliet
Strateeg
Leon Steijn
Opdrachtgever
Gaby van der Linden
In samenwerking met
Starcom Nederland
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ROYAL CLUB SHANDY
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Cohn & Wolfe Benelux
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Het nostalgische merk Royal Club Shandy afstoffen en neerzetten als een eigentijdse volwassen frisdrank.

Doelgroep

Huidige en toekomstige gebruikers van Royal Club Shandy (25-40 m/v), die behoefte hebben aan een volwassen en bijzondere frisdrank op een alcoholmoment.

Strategie/Concept

Vanuit het inzicht dat de doelgroep interesse heeft in popmuziek, is er een 4 maanden durende non-spot samenwerking aangegaan met Qmusic. De kernbelofte 'Excitement starts...when fresh meets beer' is doorvertaald naar muzikale remixes. Fris is maar fris en juist dat vleugje alcohol maakt Royal Club Shandy zo spannend. Zo is het precies met muziek! Een remix van een hit is een opgefriste versie, met iets meer tempo en een lekkere beat. Zo voelen hits uit je jeugd weer aan als nieuw.

Media- en middelenstrategie

Actiepagina op Qmusic.nl. YouTube-kanaal met door Qmusic luisteraars gemaakte remixes. Tastings op de winkelvloer. Samenwerking met influencers. Actiewebsite: uitleg actie en kans op een high-end koptelefoon. Winkelvloer: halslabel flesjes. Free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen