Versterken van de binding tussen War Child en haar doelgroep door inzicht te geven in het werk van War Child. Uit onderzoek blijkt dat de binding van het Nederlandse publiek met War Child lager is dan gemiddeld. Dit betekent dat mensen die War Child kennen, niet automatisch geneigd zijn om zich aan te sluiten en in contact te blijven.
De Friends van War Child zijn een belangrijkste succesfactor van de organisatie. Friends zijn donateurs, maar ook bedrijven en mensen die op één of andere manier een bijdrage leveren. Friends zijn in figuurlijke zin ook voor oorlogskinderen belangrijk: kinderen die alleen vijanden hebben gekend, hebben vrienden nodig om ze de kracht te geven hun leven weer op te bouwen. Om de binding te vergroten laat War Child de Friends letterlijk de campagne dragen. De Friends laten het werk van War Child zien. Op een manier die meer mensen bij War Child betrekt: met jouw vriendschap gaat het verhaal verder en worden meer kinderen geholpen. The Power of Friendship! Zo versterken we de binding en kan War Child groeien.
Friends vertellen samen het verhaal van War Child; op radio, TV, in advertenties, op abri's en online. Uit mediaonderzoek blijkt dat de doelgroep van War Child online zeer actief is. In de middelenmix is daarom sterk ingezet op online en social media. Iedereen die Friend wordt en een foto upload, komt in de online commercial van War Child. Met een persoonlijke oproepfilm roepen Friends via social media anderen op ook Friend te worden. Friends die de meeste nieuwe Friends werven, komen in de televisiecommercial. In print worden nieuwe Friends welkom geheten en worden mensen aangemoedigd ook Friend te worden. De gehele campagne is gerealiseerd met een nulbudget.