THE PHONE

THE PHONE

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Avro
Bureau
New Message
Jaar
2008
Paginanummer
580

Doelstelling

Extra media-aandacht genereren voor de start van het tweede seizoen van The Phone.

Doelgroep

Iedereen die van spannende reality spelprogramma’s houdt.

Concept

In The Phone kan iedere Nederlander verrast worden door een verborgen mobiele telefoon. Wie opneemt komt in een live reality programma terecht waarin je ¤ 25.000 kunt winnen. Wij wilden bewijzen dat The Phone in het nieuwe seizoen weer werkelijk overal kan opduiken. Tv- en radiopresentatoren van o.a. DWDD en RTL Boulevard werden tijdens de live uitzending verrast door de typische The Phone ringtone van een verstopte mobiele telefoon. Na vaak minutenlang zoeken werd hen, door de hoofdpersoon uit The Phone, luid en duidelijk verteld wanneer het programma weer van start zou gaan.

Media- en middelenstrategie

Hoofdmedium: de publiciteitsstunt tijdens live tv- en radioshows. PR actie: een registratie van de stunt werd op diverse blogs en websites gepost en persberichten werden naar diverse media gestuurd. Resultaat: ruim 5 miljoen mensen bereikt, geschatte mediawaarde ¤ 290.000.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken