The Periscope Burglar

The Periscope Burglar

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE NEDERLANDEN
Bureau
Grey Benelux
Jaar
2015
Paginanummer
174

Nominatie 2015

Doelstelling

Jongeren tonen geen interesse in verzekeraars en hebben vaak geen inboedelverzekering. Hoe kunnen we het belang ervan benadrukken en bij de doelgroep onder de aandacht brengen?

Doelgroep

25-35, jongeren die het risico van inbraak niet inzien.

Concept

Om ze op een nieuwe manier te bereiken laten we zien hoe een inbreker op klaarlichte dag inbreekt en geven het nieuwswaarde door het a) via nieuw medium Periscope live uit te zenden b) heel Nederland getuige te laten zijn van iets ergs als een inbraak. We claimen de boodschap zodra de groei in conversatie een piek bereikt, tevens wordt dan de campagnewebsite gelanceerd.

Media- en middelenstrategie

De inbreker tagt 2 populaire blogs in zijn post waar actieve seeding is ingezet om de doelgroep te bereiken. 1 van de 2 blogs post een compilatievideo van de highlights, wat een natuurlijk seeding effect creëert en op grote schaal wordt opgepikt, gedeeld en besproken. Op de bereikspiek claimen we de video en linken naar nn.nl >1miljoen views 1387% groei in conversaties >250.000 bezoekers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken