The Periscope Burglar

NATIONALE NEDERLANDEN / Grey Benelux

Bekijk deze campagne op pagina 426 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
NATIONALE NEDERLANDEN
Titel
Inboedelverzekering
Bureau
Grey Benelux
Account
Doeke de Steur, Eveline Herklots, Gwenda van Hoegee
Copy
Chris Krabbendam, Anne-Maro Huberts, Lionell Schuring (creative director)
Art
Fabian Sapthu, Paul van Uden, Linda van Keulen, Carlo Pols, Frank van Rooijen (creative director)
Strateeg
Oscar Winkelaar (technical director)
Opdrachtgever
Carola Ticheler
Film/Productiemaatschappij
FilmGasten
In samenwerking met
Stichting Veiligheid en Preventie, FilmGasten, We Are First
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NATIONALE NEDERLANDEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Grey Benelux
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Jongeren tonen geen interesse in verzekeraars en diens verzekeringsproducten. Hoe vangen we toch hun aandacht met 40K budget?

Doelgroep

25-35. Jongeren die het belang van een inboedelverzekering onderschatten en het risico van inbraak niet inzien.

Strategie/Concept

Om ze op een nieuwe manier te bereiken laten we zien hoe een inbreker op klaarlichte dag inbreekt en geven het nieuwswaarde door het a) via nieuw medium Periscope live uit te zenden b) heel Nederland getuige te laten zijn van iets ergs als een inbraak. Zo confronteren we ze maximaal met het risico dat ze onbewust lopen.

Media- en middelenstrategie

De inbreker tagt 2 populaire blogs in zijn post waar actieve seeding is ingezet om de doelgroep te bereiken. 1 van de 2 blogs post een compilatievideo van de highlights, wat een natuurlijk seeding effect creëert en op grote schaal wordt opgepikt, gedeeld en besproken. Op de bereikspiek claimen we de video en linken naar nn.nl >1miljoen views 1387% groei in conversaties >250.000 bezoekers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen