The Night That Flows: Snapchat Spectacles Case

TOYOTA NEDERLAND / 3sixtyfive

Bekijk deze campagne op pagina 372 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
TOYOTA NEDERLAND
Bureau
3sixtyfive
Account
Viviënne Pickkers
Strateeg
John Meulemans, Rosanne van de Leemkolk
Opdrachtgever
Yannick Colastica
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TOYOTA NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van 3sixtyfive
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Introductie van de nieuwe Toyota C-HR, een nieuwe jongere doelgroep aanspreken, merkvoorkeur creëren en de online zichtbaarheid vergroten.

Doelgroep

25-40 jaar, moderne levenstijl met een gevoel voor design & trends.

Strategie/Concept

Deze doelgroep beslist veel meer vanuit emotie. Het nieuwe model introduceren vroeg om een andere aanpak. Naast traditionele journalisten zijn influencers gestuurd naar een spectaculair launch event. Eén daarvan, Laura Ponticorvo vroegen wij met de Snapchat Spectacles naar deze exclusieve lancering te gaan. Om zo als automerk toegang te krijgen tot jongeren op nieuwe domeinen, hen letterlijk in de drivers-seat te zetten en unieke content te creëren. Het werd een primeur: De eerste Spectacles campagne in Europa en wereldwijd het eerste automerk dat de camera-bril inzette. Met een half miljoen views alleen al op Laura's Snapchat.

Media- en middelenstrategie

Influencers brachten via Youtube, Instagram en blogs verslag uit van de gehele experience met als hoogtepunt Laura's Snapchat.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen