The Next Rembrandt

The Next Rembrandt

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ING NEDERLAND
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
363

Winnaar 2016

Doelstelling

ING sponsort al jaren Nederlandse iconen in kunst en cultuur zoals het Rijksmuseum en het Koninklijk Theater Carré. De vraag was hoe we het innovatieve karakter van ING konden koppelen aan cultuursponsoring.

Doelgroep

Als van oorsprong Nederlands bedrijf richten wij ons op heel Nederland en in het bijzonder onze klanten en relaties.

Concept

De uitdaging was om creativiteit en innovatie met elkaar te verbinden op een manier die spraakmakend en impactvol is. We vonden onze inspiratie in Rembrandt, één van de meest innovatieve kunstenaars die dit land ooit heeft gekend en in data. 347 jaar na zijn dood, wordt een van de grootste schilders aller tijden weer tot leven gewekt om nog één keer een meesterwerk te creëren. Met behulp van data en technologie creëerden we: The Next Rembrandt.

Media- en middelenstrategie

Het vervaardigen van het schilderij en het event waarop het werd onthuld vormde de basis voor een online video, die enorm vaak gedeeld werd en publiciteit over de hele wereld genereerde.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken