The Next Big Thing

The Next Big Thing

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
JOE PUBLIC TAKE-AWAY ADVERTISING
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
378

Doelstelling

Het marketingvak een spiegel voorhouden en duidelijk maken dat er teveel tijd wordt gestopt in pitches en de laatste hypes. Je kunt ook gewoon beginnen met een slagvaardig bureau als Joe Public.

Doelgroep

Marcom professionals

Merkomschrijving

Joe Public is het enige reclamebureau in Nederland dat niet meedoet aan pitches. Alle aandacht kan zo aan bestaande klanten worden gegeven, waardoor prijzen laagdrempelig zijn en er altijd een week na briefing geleverd wordt. Joe Public maakt veel spraakmakend werk met humor en zelfrelativering.

Concept

Als Bureau van het Jaar 2018 maakt Joe Public de startfilm van de SAN-uitreiking. Daarin steekt het de draak met pitches & hypes. Slim, want 'het vak' kijkt online mee. We zien de CMO van een lipstickmerk (Ruben v/d Meer), die vanaf het begin van zijn carrière achter elk 'next big thing' is aangerend met een nieuwe pitch. Gevolg: hij heeft nooit een campagne opgeleverd en moet dan met vervroegd pensioen. Zijn opvolgster schrijft uiteraard een pitch uit.

Media- en middelenstrategie

De film wordt door duizenden marcom professionals live bekeken. Vervolgens gaat de film op de social media kanalen van Joe Public (binnen het vak) viraal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken