The Lockdown

ABN AMRO / CODE D'AZUR

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 152 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
CODE D'AZUR
Opdrachtgever
Erna Lammers, Maarten Bokhoven
In samenwerking met
Wenneker, Studio05, Sherlocked, Newslab
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van CODE D'AZUR
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Hoe kan ABN AMRO in een overspannen arbeidsmarkt gezien gaan worden als uitdagende werkgever door digitale en IT-professionals? En hoe kunnen we vervolgens binnen één jaar maar liefst 400 digitale en IT-professionals recruiten?

Doelgroep

Digitale en IT-professionals: dagen zichzelf graag uit en vinden het leuk om hun vaardigheden te testen. Spelen graag en veel games. Qua werkgever zoeken ze een partij die hen uitdagende projecten kan bieden.

Strategie/Concept

The Lockdown is een game die zich afspeelt in 2028. Wanneer een hacker een wereldwijde financiële catastrofe dreigt te veroorzaken, worden spelers uitgedaagd om deze te voorkomen. Met challenges binnen thema's zoals artificial intelligence, cryptocurrency, info-security en blockchain kunnen spelers de veelzijdigheid van IT bij de bank ervaren.

Media- en middelenstrategie

The Lockdown is gelanceerd tijdens de TNW Conference, het technologie congres van The Next Web, voor ruim 3.000 tech-influencers en honderdduizenden online toeschouwers. Aaneensluitend op de game werden spelers geretarged met een campagne over de impact van werken bij ABN AMRO en uiteindelijk met de vacatures.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen