The List

Teva / Greenberry

Bekijk deze campagne op pagina 472 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Teva
Titel
Sneakers
Bureau
Greenberry
Account
Michael de Kruijf, Bas van Bokhorst
Copy
Alain Dujardin
Art
Kjeld Meijer
Strateeg
Jan-Willem van Beek
Opdrachtgever
Barry Schmits, Ankie Hofste
Film/Productiemaatschappij
PacayaProductions, Wim Geuzendam (regie), Menke Visser (camera)
Editor
Wim Geuzendam
RTV-producer
Wim Geuzendam
In samenwerking met
Het PR Bureau, Posterscope, Fetch!
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Teva
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Greenberry
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Introduceer de Teva 'Fuse-ion' schoen en lanceer een nieuwe productcategorie (sneakers met outdoor innovatie). De campagne moet zorgen voor doorverkoop bij Teva resellers en Teva neerzetten als action outdoor merk.

Doelgroep

Jonge avonturiers (20-30 jaar) die affiniteit hebben met action outdoor sport.

Strategie/Concept

Teva 'The List' is dé lijst van de mooiste avonturen. De campagne riep mensen in Nederland en België op hun beste verhaal op The List te zetten: What's your story? In een Facebook applicatie legden mensen hun verhaal vast in een persoonlijk 'storyboard'. Het verhaal met de meeste stemmen won de ultieme prijs: een willekeurig avontuur uit The List, waar ook ter wereld.

Media- en middelenstrategie

Bij de aftrap van de campagne deelden Teva atleten hun meest bijzondere verhaal in korte online films. Met outdoor uitingen en point-of-sale aanwezigheid was The List zichtbaar in én om de Teva verkooppunten: daar waar de aankoopbeslissing valt. Verder zorgden de gedeelde 'storyboards' op Facebook voor bereik onder vrienden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen