The King has arrived

The King has arrived

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
AB INBEV
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
394

Doelstelling

Bud is de King of Beers. Het grootste biermerk ter wereld wil ook de Nederlandse biermarkt veroveren. Te beginnen bij grootstedelijke jongvolwassenen. Bud wil het favoriete bier van urban Nederland worden. Met deze groots opgezette introductiecampagne maken we daar een begin mee. We willen er mee bewerkstelligen dat 75% van de doelgroep bekend is met Bud en dat 15% Bud serieus overweegt.

Doelgroep

Progressieve, internationaal georiënteerde jongvolwassenen tussen de 18-34, wonend in de grote steden. Ze hebben weinig geduld voor de Hollandse maaiveld-mentaliteit. Ze zijn voor Nederlandse begrippen ongebruikelijk ambitieus en komen daar rond voor uit. Dat kan als arrogant worden gezien, maar Bud noemt dat: on-Nederlands zelfverzekerd.

Merkomschrijving

Bud is een cultureel icoon; de 'biergeworden' Amerikaanse droom. Bud staat voor vrijheid en zelfverzekerdheid, het realiseren van je dromen en het verwezenlijken van je ambities. Daarom daagt Bud Nederlandse jongeren uit kansen te grijpen en hun lot in eigen hand te nemen. Buds zachte smaak maakt het geschikt voor de high-end, high-energy uitgaansgelegenheden die haar doelgroep graag bezoekt.

Concept

Bud presenteert zich aan Nederland met een groot offensief zonder bescheidenheid. Met de regel 'King of Beers', de sterke productfotografie in OOH en de krachtige vorm en muziek in de video nemen we afstand van het typisch Nederlandse down-to-earth gevoel, maar zonder tegen Nederlandse haren in te strijken. Omdat Buds zachte smaak in Nederland niet bekend is, is dat een belangrijk deel van de communicatie. Dat doen we met de claim 'The smoothest taste'.

Media- en middelenstrategie

Met PR rondom Buds komst naar Nederland en sponsoring van Ajax - een club met bij Bud passende branie en internationale uitstraling - organiseerden we veel publiciteit. Om Bud op een geloofwaardige manier te nestelen in de urban culture organiseerden we King's Alley (een op influentials gericht undergroundfeest in Sugar City) en de Amsterdamse editie van BUDX (Buds internationale event over muziek, art en fashion) in club Temp.. En daarna veroverde Bud heel Nederland met een massale 360-graden campagne: TVC, OOH in de grote steden in de Randstad en Schiphol, print, branded content, instore media, on trade en off trade communicatie - en nog heel veel meer.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken