The Invention, hoe Heineken de wereld veroverde met de verfrissing van A-gist

The Invention, hoe Heineken de wereld veroverde met de verfrissing van A-gist

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2017
Paginanummer
226

Nominatie 2017

Doelstelling

Heineken's kwaliteitsperceptie in Nederland een nieuwe impuls geven door Heineken's unieke ingrediënt A-gist onder de aandacht de brengen, wat Heineken bier ultiem verfrissend doet smaken en waarmee Heineken wereldwijd zo geliefd en succesvol is geworden.

Doelgroep

Alle bierliefhebbers vanaf 18 jaar.

Merkomschrijving

Heineken is hét Nederlandse verfrissende biermerk, dat met zijn populariteit de hele wereld heeft veroverd.

Concept

Met de campagne 'The Invention' wil Heineken de passie voor kwaliteit en vakmanschap onderstrepen. Door het tonen van het waargebeurde verhaal over de ambitie en ondernemerschap van founding father Gerard Heineken en daar een gevatte twist aan te geven, wordt niet gekozen voor de traditionele ketels en brouwmeesters maar voor een ownable aanpak uniek voor Heineken. Die twist is ook voelbaar in 'The Heineken Bakery' waar met het verfrissende A-gist bereid brood werd verkocht. De verbinding van de 'Grand Prix in 1889' met 'The Heineken Bakery' koppelt het A-gist aan de heerlijk verfrissende smaak van Heineken van vandaag én morgen. Het Heineken-recept is immers ongewijzigd gebleven. Zo worden authenticiteit, aandacht voor ambacht en kwaliteit sterk gekoppeld aan de verfrissende smaakervaring die het Heineken-merk zo populair maakt. Een belangrijke strategische zet voor pils, om tegenwicht te bieden tegen de afnemende bierconsumptie en het toenemende aandeel van speciaalbieren.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een mediastrategie op basis van continuïteit in zowel media als creatie over een langere periode en contactsynergie over meerdere kanalen. De campagne is gefaseerd ingezet met een kick-off, waarbij gebruik is gemaakt van tv, bioscoop, digital, social en van de winkelvloer (gratis glas met opdruk 1889 bij een krat). Tevens is een exclusief Grand Diner georganiseerd voor influencers in de eregalerij van het Rijksmuseum waar de link werd gelegd met de belangrijke rol van Gerard Heineken als cultureel sponsor van de stad Amsterdam. De campagne is op tv en online vervolgd, door in te zoomen op het ingrediënt A-gist. The Heineken Bakery - een experience - is ook actueel zichtbaar gemaakt via in-program (RTL Boulevard & Piets Weerbericht). Na deze fases is er verder gebouwd met The Invention met een always-on strategie van tv en digital.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken