The-ict-job

The-ict-job

Categorie
Personeel
Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van Binnenlandse Zaken en
Bureau
Euro RSCG Amsterdam en Rhinofly
Jaar
2007
Paginanummer
469

Doelstelling

Positioneer de AIVD als aantrekkelijke werkgever voor nieuwe medewerkers.

Doelgroep

Werkzoekenden (18 tot 35 jaar); met name ICT-specialisten.

Concept

Doordat het werk van de AIVD vertrouwelijk is, wordt de dienst omringd door een zweem van geheimzinnigheid. Hierin schuilt voor een deel ook de aantrekkingskracht van de AIVD.

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep te overtuigen van het feit dat de AIVD een hightech ICT-werkgever is, werd een crossmediale mediastrategie ontwikkeld. Tijdens de campagneperiode zijn gecodeerde uitingen verspreid via sms, webvertising, dm, flyercards op beurzen en hogescholen aangevuld met printadvertenties en radio. De boodschap: deadelaarisgeland.nl, de viszwemtindefuik.nl en dezwaluwverlaathetnest.nl. Al deze url’s leiden naar www.the-ict-job.nl; een ‘gebugde’ website voorzien van een complex ICT-probleem dat om een oplossing vraagt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken