The Hungry Games

The Hungry Games

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
MARS NEDERLAND BV.
Bureau
We Are Blossom
Jaar
2017
Paginanummer
235

Doelstelling

Awareness en marktpenetratie creëren voor Snickers vanuit de 'you're not you when you're hungry' merkthematiek.

Doelgroep

Mobile male generation, 16-24 jaar.

Concept

You're not you when you're hungry! Hoe bewijs je dit aan jongens die online constant geëntertaind willen worden, maar niet zitten te wachten op advertenties? Door hun duim te gijzelen en Instagram Stories te 'hacken' naar Instagram Games. Dankzij het hold-screen-to-pause mechanisme creëerden we deze niet te winnen games (everyone loses when hungry), maar met een ultieme hongerige beloning: een gratis Snickers (be a winner). Het slimme mechanisme, de uitgesproken stijl en flauwe humor bleek de perfecte combinatie. De doelgroep pakte de 'pun' direct op, begon massaal te spelen, vrienden te taggen en renden naar de winkel om een Snickers te scoren.

Media- en middelenstrategie

De campagne komt het best tot zijn recht op Instagram Stories, maar is ook geoptimaliseerd voor Facebook én Snapchat. De mix van kanalen en aansprekende videocontent zorgde voor maximale awareness. De doelgroep zag The Hungry Games niet als advertenties, maar als gave content die ze wist te raken én entertainen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken