The Good Life Agency: het nationale sociaal experiment

SIRE / N=5

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 386 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SIRE
Bureau
N=5
Account
Willemijn Reuvers, Merel Hoogendorp, Barbara Leusink (producer)
Copy
Matthijs Schoo
Art
Rogier Verbeek, Lukas van de Ven (CD), Marcel Berghuis (design)
Strateeg
Joris Gruiters, Mijntje Cuijpers, Jordy van den Boom (UX)
Opdrachtgever
Bas van Berkestijn, Lucy van der Helm, Paul Kroef, Dennis van Vugt
Film/Productiemaatschappij
356 Media
Muziek
Postoffice
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Getty Images
In samenwerking met
Bijl PR, 356 Media, Getty Images, Postoffice, Tone of Voice, code&coding, Vellance, Monalyse en Fred Moolhuijsen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIRE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Ons doorgeslagen streven naar een perfect leven op de kaart zetten, mensen wakker schudden en aan het denken zetten.

Doelgroep

Nederlandbreed. En pers/media.

Strategie/Concept

Ons toenemende streven naar een perfect leven begint een serieus maatschappelijk probleem te worden. Een echt probleem van deze tijd, wat ook een aanpak van deze tijd vergt. Daarom startte SIRE imagobureau The Good Life Agency (TGLA), een sociaal experiment waarin werd gekeken hoever mensen gaan voor een perfect imago. Een bewust sterk schurend concept, wat zo een landelijke discussie mogelijk maakte.

Media- en middelenstrategie

Dankzij het polariserende concept kon er vol op earned media worden ingezet. Een samenwerking met RTL en 538 zorgde dat de bal ging rollen, waarna TGLA pers en social domineerde en zo binnen enkele dagen miljoenen bereikte. Bij RTL Late Night werd in een item over het thema onthuld dat SIRE achter TGLA zat. Dit was gelijk trending topic en zorgde hierna voor nog meer pers en bereik. Zo werd het thema 'perfectie' direct stevig op de kaart gezet.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen