“THE FLIGHT OF THE GOLDEN CONTAINER”

“THE FLIGHT OF THE GOLDEN CONTAINER”

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES / KLM CARGO
Bureau
EURO RSCG 4D
Jaar
2005
Paginanummer
34

Winnaar 2005

Doelstelling

Per 1 oktober ’05 integreerden Air France Cargo en KLM Cargo. Informeer klanten over deze nieuwe, versterkte organisatie. Zorg dat Air France - KLM Cargo top of mind blijft. Geef de klantrelatie een positieve stimulans en verhoog de luchtvrachtaanvragen.

Doelgroep

Zo’n 15.000 zakelijke klanten en relaties van Air France - KLM Cargo wereldwijd.

Concept

Een promotionele campagne in de vorm van een crossmediagame, een voor deze doelgroep zeer ongebruikelijke, maar opvallende en onderscheidende aanpak. Probeer zoveel mogelijk relaties hieraan deel te laten nemen, benadruk in de game de USPs zodat ze bekend en vertrouwd raken met het nieuwe Air France - KLM Cargo en hier positief tegenover staan.

Media- en middelenstrategie

Een direct mail teaser die een scoop onthulde, een follow up mailing met alle benodigde spullen om in te schrijven en direct mee te kunnen spelen. Interactie werd gestimuleerd via e-mail, SMS, verborgen in Cargovision (vakblad) en kraskaarten. Een minisite creëerde ‘rumour around the game’ en bood de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken