The first Baggage Carousel Art Exhibition ever

The first Baggage Carousel Art Exhibition ever

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
RIJKSMUSEUM
Bureau
Skipintro
Jaar
2017
Paginanummer
366

Doelstelling

Bekendheid genereren voor Rijksmuseum Schiphol. Raken internationale bezoeker (RM is must see) en reizende Nederlanders trots laten zijn op hun museum. Activatie leidt tot rumour, maakt innovatieve merkpijler tastbaar. Doel: creëren sympathie en engagement.

Doelgroep

Primair: Aankomende passagiers, niet alleen kunstliefhebbers, juist iedereen. Secundair: bezoekers en stakeholders Rijksmuseumbreed.

Merkomschrijving

Rijksmuseum is het museum van álle Nederlanders voor de wereld. Het Rijksmuseum toont het wonder van de Nederlandse kunst en geschiedenis. Met als hoogtepunt Rembrandt (meeste en mooiste werken) en de Nachtwacht.

Concept

Reizigers op een onverwachte plek laten genieten van kunst uit het Rijksmuseum. Bagageband 16 wordt omgetoverd tot een 73 meter lange draaiende tentoonstelling met een speedcollege kunstgeschiedenis. Een 'warm welkom' met het mooiste van Nederland. Wachten op je bagage is nog nooit zo leuk geweest. Concept is in lijn met corporate Welkom! campagne.

Media- en middelenstrategie

Naast de bagageband zelf en het live college (video), nadruk op genereren free publicity en betrokkenheid op social media: Facebook, Twitter en YouTube.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken