The Endgame

The Endgame

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MONTY: GAME BASED CAMPAIGNING
Bureau
monty
Jaar
2020
Paginanummer
391

Doelstelling

Ons werk van het afgelopen jaar onder de aandacht brengen van (potentiële & bestaande) klanten. Op een manier die uitdaagt om ook écht álles goed te bekijken.

Doelgroep

Potentiële en bestaande klanten van monty.

Merkomschrijving

monty, game based campaigning maakt sterk activerende marketingcampagnes. Die zuigen we niet uit onze duim, maar creëren we met technieken uit de gamesindustrie en kennis van gedragswetenschappen. Resultaat is dat mensen intrinsiek gemotiveerd raken en in beweging komen.

Concept

We stuurden klanten de sleutel tot ons nieuwjaarscadeau. Wie de USB-stick in zijn computer deed, werd uitgedaagd het cadeau te winnen door de code van The Endgame te kraken. De game-arena bestond uit folders van onze server. Hierin zaten letters verstopt, maar waar? Zoeken dus! Kris kras door al ons creatieve werk van afgelopen jaar en via leuke mini-games. Met de code was een beveiligd formulier te openen waarin men kon kiezen uit twee cadeaus: een blik ham of een donatie aan een goed doel (op onze kosten). 90% speelde de game, 100% van de spelers doneerde.

Media- en middelenstrategie

Een klassieke DM met 'bobbel' en de belofte om een geweldige prijs te winnen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken