The Blue Tire

The Blue Tire

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
SWAPFIETS
Bureau
TDE
Jaar
2021
Paginanummer
445

Nominatie 2021

Doelstelling

Het vergroten van de naamsbekendheid van Swapfiets in vier doelmarkten (NL, BE, DE en FR) met de iconische blauwe voorband als tastbaar element.

Doelgroep

Consumenten in de beschreven doelmarkten die in een stad wonen en daarmee een potentiële afnemer zijn.

Merkomschrijving

Swapfiets is 's werelds eerste 'bicycle as a service' bedrijf, met meer dan 250.000 leden.

Concept

De Swapfiets voorbanden schitteren al in veel Europese steden, maar wat als de iconische voorband mee kan draaien in 's werelds beroemdste wielerwedstrijd? Zo geschiedde. Samen met Team Jumbo-Visma werd er een unieke blauwe raceband ontwikkeld en was Swapfiets klaar om onderdeel te worden van de Tour de France.

Media- en middelenstrategie

De ploegenpresentatie was hét moment om de revolutionaire band aan de wereld te tonen. Tegelijkertijd ontvingen de aanwezige journalisten een digitale perskit waarin het verhaal achter de band werd toegelicht.

Verschillende guerilla acties en de inzet van wielerinfluencers hielden de (online) conversatie gaande. De verschijning van de blauwe band in de race zorgde vervolgens wereldwijd voor minutenlange Swapfiets-advertorials door commentatoren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken