The Base

SCHIPHOL REAL ESTATE / Agency Made in May

Bekijk deze campagne op pagina 60 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
SCHIPHOL REAL ESTATE
Titel
Bedrijfs Onroerend Goed
Bureau
Agency Made in May
Account
Katja van der Vet, Carin Reuvers
Copy
Harry Puts
Art
Harry Puts / Kevin Kroon
Strateeg
Harry Puts
Opdrachtgever
Paul Engelhard, Pieter van der Horst
Fotografie
Schiphol Real Estate. Expositie fotografie: Sander Baks, Marcel Briaire, Andy Tan, Joep Roosen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SCHIPHOL REAL ESTATE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Agency Made in May
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Transformeer en positioneer het Triport-gebouw (est. 1991) na een ingrijpende herontwikkeling in 2013-2015 tot het stadshart van Schiphol Central Business District (CBD) en creëer hiermee een toonaangevende en dynamische vestigingslocatie voor ondernemingen. Door branding dient een herkenbaar concept neergezet te worden, passend binnen de gebiedsvisie van Schiphol CBD.

Doelgroep

Zowel huurders/bewoners als prospects. Bedrijven die lef hebben, hun ambities willen realiseren en een flexibele en betrouwbare partner willen op het gebied van gebouwen, infrastructuur, faciliteiten en services.

Strategie/Concept

De naam, huisstijl, visie en invulling ondersteunen en activeren de rol van het gebouw. The Base is letterlijk de basis van alles. Bij de ontwikkeling, invulling en communicatie van The Base is niet zozeer naar het aantal vierkante meters gekeken, maar naar de behoeften en wensen van de ondernemers en bedrijven die er gebruik van (gaan) maken. Van nu en in de toekomst. Van flexibele huurvormen tot Het Nieuwe Werken. The Base is een combinatie van kantoorruimten, faciliteiten, voorzieningen en visual identity, van harde en zachte waarden. Een dynamische plek waar ondernemers en bedrijven elkaar vinden.

Media- en middelenstrategie

Naast de naam (het merk) The Base is er een logo en visuele identiteit ontwikkeld die doorgevoerd is in en om het gebouw en in communicatie (on- en offline middelen). Ter activatie is een ruimte binnen The Base als White Room ingericht. Een ruimte waar (toekomstige) bewoners kunnen ervaren wat er allemaal kan in The Base met als doel hen te inspireren. Bij de introductie werd Nederlandse modefotografen gevraagd de relatie tussen Schiphol en mode vast te leggen. Dit project zorgde voor veel free publicity en naamsbekendheid. Het totaalconcept is zeer goed ontvangen; de nieuwe naam is in korte tijd ingeburgerd en heeft letterlijk naam gemaakt binnen de zakelijke vastgoedwereld. Mede daardoor is de bezettingsgraad van The Base gestegen van circa 40% tijdens de herontwikkeling naar ruim 90% in 2015.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen