Terug naar de Dino’s met Freek!

Terug naar de Dino’s met Freek!

Categorie
Retail
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2016
Paginanummer
302

Winnaar 2016

Doelstelling

Sparen zit in het DNA van AH. Bij recente spaaracties, zoals Moestuintje en Superdieren, staat edutainment voorop. Bij deze campagne is er ook de commerciële doelstelling om frequentie en gemiddelde besteding te vergroten.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen van 4-12 jaar en mee-spaarders.

Concept

Dino's spreken enorm tot de verbeelding, ook omdat ze zijn uitgestorven. Vlak voordat Naturalis de 'T.rex in Town' brengt, creëert AH een next level spaaractie met 'Terug naar de Dino's met Freek'. Niet alleen kunnen klanten 160 dinoplaatjes verzamelen met leerzame feitjes in een boek vol leuke weetjes en spelletjes, maar ook wordt de mythische wereld van de dino's letterlijk tot leven gebracht. 1 op de 3 plaatjes heeft een special effect, met als primeur Augmented & Virtual Reality. Voor de eerste keer grootschalig toegepast in Nederland. Met de speciaal ontwikkelde AH Dino-app scan je de AR/VR kaartjes en laat je zo een dino over je tafel lopen. Ook kun je een selfie maken met een dino en met de VR-bril kun je zelfs letterlijk in hun wereld stappen. Samen met Naturalis wordt hiervoor 240 minuten aan aantrekkelijke content ontwikkeld. In het hart van het boek kun je als een echte paleontholoog T.rex onder het zand vandaan halen door botjes op de stickerkaartjes schoon te krabben en in te plakken.

Media- en middelenstrategie

De spaaractie wordt aangejaagd in alle eigen middelen, van winkels tot nieuwsbrieven, website en TV voor breed bereik. Aftrap is een PR stunt waarbij T.rex een ravage heeft aangericht bij een AH, waarna Naturalis de naam van T.rex onthult bij RTL Late Night. Via POS, de Bonusfolder en de Allerhande advertentie bieden we de mogelijkheid T.rex te unlocken in de app. De app stimuleert om #ahdino foto's te delen op social media voor earned exposure. Freek Vonk beantwoordt live vragen op Snapchat en geeft dino-lezingen op 6 scholen. Tenslotte zijn er ruilmiddagen georganiseerd en helpt een educatiepakket kinderen met hun dino-spreekbeurt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken