Terug naar Beter

Terug naar Beter

Categorie
Retail
Adverteerder
EKOPLAZA
Bureau
PRET
Jaar
2021
Paginanummer
334

Nominatie 2021

Doelstelling

Maak duidelijk waar Ekoplaza voor staat en open de deur voor een nieuwe groep bewuste klanten. Verlaag de drempel!

Doelgroep

De tijd dat biologisch gekocht werd door een kleine groep gedreven mensen ligt achter ons. Steeds meer bewuste ‘licht groene’ consumenten kiezen hiervoor. Dat zoeken zij nu in hun supermarkt tussen alle niet-biologische artikelen. Zij zien Ekoplaza nog niet als een winkel die bij hen past.

Merkomschrijving

Ekoplaza is al vanaf 1990 een biologische supermarkt. Nu biologisch populair is duiken alle supermarkten op dit thema. Maar met een zeer beperkt deel van hun aanbod. Bij Ekoplaza zijn alle producten in de winkel biologisch. Geen commerciële keuze, maar uitgangspunt.

Concept

Ekoplaza is biologisch met een totale aanpak: kleinschalige productie, goed voor boeren, gezonde bodem.
Dit is geen streng, maar een mooi verhaal om te vertellen. En zo wilden we het ook vormgeven. Niet alleen het probleem attenderen, maar ook positief en verbindend met de oplossing komen: Terug naar Beter.

Media- en middelenstrategie

Nieuwe klanten aanspreken doe je buiten de winkel. Daarom voor het eerst in haar bestaan op televisie en herkenbaar doorvertaald in de winkel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken