Tempo-Team – Arbeidsparticipatie 45+ ers

Tempo-Team – Arbeidsparticipatie 45+ ers

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Tempo-Team
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2011
Paginanummer
86

Winnaar 2011

Doelstelling

Versterken van de merkbekendheid en positioneren van Tempo-Team als thought leader in de markt van flexibele arbeid en brede HR dienstverlener, met een eigen visie op de verbetering van arbeidsparticipatie.

Doelgroep

Primair werkgevend en secundair werkend Nederland. HR specialisten, teamchefs, afdelingshoofden, DGA's, flexwerkers, interim professionals en medewerkers van Tempo-Team.

Concept

De wereld van werk verandert, maar dienstverleners in flexibele arbeid veranderen niet of nauwelijks. Tempo-Team wil zich onderscheiden door visie en ideekracht te tonen en niet alleen die 'ideale match' te verkopen. In deze campagne stellen we een sluimerend taboe aan de orde. Na je 45ste ben je vaak nog maar op de helft van je werkzame leven, maar wie iets anders wil doen of zijn baan kwijt raakt komt maar moeilijk aan de bak. Tempo-Team vindt dat 45-plussers belangrijke human capital zijn op elke werkvloer. Omdat de doelgroep breed en divers is, gebruiken we een tastbaar voorbeeld met jonge bootlassers in de hoofdrol. Uiteraard doen we dat met nuchtere Tempo-Team humor en een duidelijke rol voor het merk als intermediair.

Media- en middelenstrategie

Met een interne campagne is bewustwording op dit onderwerp gecreëerd. Met impactvolle en agenda settende televisie- en radiocommercials is het onderwerp op de kaart gezet bij een brede doelgroep. Met free publicity in zowel Telegraaf als AD is het onderwerp verdiept. Iedereen die hierover een mening heeft of meer wil weten, is uitgenodigd om mee te praten op blijfbezig.nl. Deelnemers kunnen hun LinkedIn profiel aan de Opiniemeter koppelen. De feedback die we uit de LinkedIn discussie, de Opiniemeter en live Ronde tafel gesprekken met klanten en prospects halen, geven we - samen met de visie van opinieleiders en specialisten - terug in de vorm van het magazine Anders werken. De campagne is bovendien gepresenteerd bij de Europese Commissie en op het EuroCiett-congres, een platform van private employment agencies in Europa.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken