Tegenpolen

Tegenpolen

Categorie
Durables
Adverteerder
VOLKSWAGEN
Bureau
Achtung! mcgarrybowen
Jaar
2019
Paginanummer
174

Nominatie 2019

Doelstelling

Nederland is verdeeld over elektrisch rijden. Er zijn steeds meer fans, maar ook nog genoeg sceptici. Met deze campagne heeft Volkswagen de twijfels weggenomen en de positie als aanbieder van elektrische auto's significant verhoogd.

Doelgroep

Heel autorijdend Nederland. Met een focus op mensen die geïnteresseerd zijn in elektrisch rijden.

Merkomschrijving

Volkswagen is marktleider op het gebied van personenauto's in Nederland en staat voor betrouwbaar, vooruitstrevend en menselijk.

Concept

In Tegenpolen staat er per aflevering een vooroordeel over elektrisch rijden centraal. In alle 8 afleveringen worden de mythes rondom elektrisch ontkracht en de beperkingen benoemd. Door open en eerlijk te zijn over de voors en tegens positioneert Volkswagen zich als autoriteit op het gebied van elektrisch rijden.

Media- en middelenstrategie

De content is terug te zien in 8 filmpjes die via Youtube zijn aangejaagd en verspreid d.m.v. carrousels en polls via een grootschalige Instagram en Facebook campagne. In samenwerking met RTL4 zijn de filmpjes als een mini-programma ingezet, met diverse promo's om de content aan te jagen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken