TBEWijzer.nl

TBEWijzer.nl

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
PFIZER
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
408

Doelstelling

Europese vakantiegangers bewust maken van het onbekende TBE-virus en de mogelijkheid van vaccinatie. TBE wordt door teken verspreid en kan tot ernstige ziekten leiden.

Doelgroep

Europese vakantiegangers die graag buiten zijn.

Merkomschrijving

Pfizer biedt de FSME-reisvaccinatie aan die kan beschermen tegen het TBE-virus.

Concept

Inenten associëren we vooral met tropische bestemmingen. Maar met het TBE-virus is vaccineren ook slim voor 'dichterbij'. In deze campagne denk je steeds in de tropen te zijn. Maar blijkt de bestemming in tweede instantie een stuk minder exotisch. De pointe: ''Duitsland. Niet echt tropisch. Wel echt beschermd op reis''. Een simpel construct dat door vervreemding en humor sterke communicatie oplevert.

Media- en middelenstrategie

Facebook video-advertising zorgt voor initieel bereik van de doelgroep. Na identificatie van de bezoekers wordt in carrousel-format diepere informatie gebracht. Ook is er SEA en print ingezet. Alle middelen sturen bezoekers naar TBEWijzer.nl van Pfizer. Met bijna verdubbelde sales haalt de small budget campagne ruim haar doelstelling.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken