TASK FORCE OPSPORING VUURWERK BOMMENMAKERS 2012

VEILIGHEID.NL / LEMZ

award
Winnaar 2012

Bekijk deze campagne op pagina 402 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
VEILIGHEID.NL
Titel
Veiligheidsvoorlichting
Bureau
LEMZ
Account
LEMZ
Copy
LEMZ
Art
LEMZ
Strateeg
LEMZ
Opdrachtgever
VEILIGHEID.NL
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VEILIGHEID.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Verder terugdringen van het aantal zwaargewonden en doden als gevolg van afsteken van zelfgemaakte vuurwerkbommen.

Doelgroep

Bommenmakers die hun kunsten vertonen op YouTube.

Strategie/Concept

Op YouTube inspireren jongeren elkaar anoniem met filmpjes. Dat podium breken wij af met onze Task Force Opsporingsdienst Vuurwerk Bommenmakers. Dit jaar hebben we een totaal ander pressiemiddel: "Als je nu je film niet verwijdert, kom je met naam en toenaam op een kaart met vuurwerkgevaarlijke personen en ben je zichtbaar voor je ouders, je buurt en heel Nederland". En dat werkt. 70% van de YouTube-films wordt verwijderd. Dit leidt tot een lager aandeel van het aantal gewonden (en geen doden) veroorzaakt door vuurwerkbommen.

Media- en middelenstrategie

Maanden zijn we bezig om de identiteiten te achterhalen van honderden bommenmakers, hebben we 1 op 1 contact en realiseren we een aantal uitgekiende landelijke PR-momenten (waarde: 3 miljoen euro). Een effectieve campagne met een budget van 48.000 euro.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen