Target: influencers vs. militairen

Target: influencers vs. militairen

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Maximum Recruitment Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
80

Doelstelling

Ontwikkel een premium videoformat voor het vernieuwde YouTube-kanaal van Werken bij Defensie.

Doelgroep

Jongeren tussen 16 en 26 jaar.

Merkomschrijving

Defensie werkt elke dag aan vrede en veiligheid. Met ruim 60.000 medewerkers is Defensie een van de grootste werkgevers van ons land.

Concept

Defensie wilde een nieuwe doelgroep aanspreken: jongeren die (tactical shooter) games spelen. We nodigden diverse (game-)vloggers uit om mee te doen aan een 'military game'. Dit keer zijn de gamers echter geen jager maar prooi; op een militair oefenterrein moeten zij zo snel mogelijk een punt bereiken, terwijl ze opgejaagd worden door een groep highly trained militairen. Tijdens hun vlucht staan de gamers live in verbinding met hulplijn Charlie en zijn er fysieke hulpbronnen te vinden.

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan een aflevering heeft elke influencer aandacht besteed aan zijn/haar deelname. Via sponsored updates op Facebook is de eerste aflevering gepromoot; de bezoeken op de volgende afleveringen zijn organisch (onbetaald) gerealiseerd. Sinds Target werd toegevoegd aan de YouTube-programmering van Defensie is het aantal subscribers van het kanaal met 45.000 toegenomen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken