Talking Ice Cream

OLA / QiONLY

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 258 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
OLA
Bureau
QiONLY
Account
QiONLY
Copy
QiONLY
Art
QiONLY
Opdrachtgever
Madelon van der Tol, Thijs Sleddering, Robin Misdorp
In samenwerking met
Blyde
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van OLA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van QiONLY
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Realiseer een omzetstijging voor OLA ijs in het Out-of-home kanaal gedurende de campagneperiode ten opzichte van april t/m aug 2015.

Doelgroep

Heel Nederland: van impulskopers (OOH) tot boodschappers (In Home) (15-70 jaar).

Strategie/Concept

We zijn allemaal druk druk druk. En neigen ernaar om onszelf íets te serieus te nemen. De OLA-campagne is bedoeld om eens een keer tegengas te geven. Tegengas tegen het serieuze leven; we strijden daarom voor zonnig, vriendelijk en af en toe ondeugend. Want zou de wereld niet een klein beetje mooier worden als we allemaal iets vaker 'Niet zo serieus' zouden zeggen? Daarom introduceert OLA bij de start van de zomer ijsjes als pratende helden. In deze Talking Ice Cream-campagne zijn de ijsjes lekker direct en verleiden ze je graag om een ijsje te nemen. Waarbij ze zoveel mogelijk inspelen op het moment en omgeving, voor extra relevantie en aandacht. Altijd met een vrolijke toon, twist of relativerende knipoog. Even niet zo serieus. Lekker toch?

Media- en middelenstrategie

Zien is kopen. Zo geldt het voor impulsaankopen. We hebben er daarom voor gekozen om overwegend zichtbaar aanwezig te zijn waar de consument beweegt en openstaat voor het kopen van een ijsje. Dus geen tv-reclames. Maar vooral op en rondom verkooppunten. We hebben gekozen om de campagne eind maart 2016 te starten met een grootse 1 april PR-stunt ("Het raketje verdwijnt!"). Daarna was OLA overal in het straatbeeld te zien (outdoor en klantmiddelen). En digitaal zorgde voor doorlopend engagement. OLA heeft zoveel mogelijk middelen flexibel ingekocht. Zo kon OLA tijdens de campagne ad hoc inspelen op actuele situaties, zoals het weer.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen