Talentenvertaler

Talentenvertaler

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegendheid
Bureau
THEY
Jaar
2010
Paginanummer
390

Doelstelling

Mensen schatten hun eigen kansen op de arbeidsmarkt vaak lager in dan nodig, vanwege een beperkte blik. Doel van de campagne was het vergroten van de bereidheid van mensen om flexibeler naar de arbeidsmarkt te kijken.

Doelgroep

Mensen die op zoek zijn naar een (nieuwe) baan of hun baan dreigen te verliezen.

Concept

Alles wat je kan is belangrijk. Dat is al drie jaar de belofte van de IKKAN-campagne. Maar hoe kunnen we deze bewering op een relevante manier bewijzen? IKKAN introduceert een online tool: de Talentenvertaler. Vul je talenten in (bijvoorbeeld: "ik kan koken" of "ik kan leidinggeven") en kijk welke beroepen er bij je talenten passen. Vervolgens kan je je eigen Talentenkaart uitprinten, meer informatie krijgen over diverse beroepen en kijken of er beschikbare vacatures voor je zijn.

Media- en middelenstrategie

De tool zelf en een interactieve banner waarin mensen direct met de Talentenvertaler aan de slag konden. Verder aangejaagd via radio, outdoor, een advertorial op Hyves en een wekelijkse, actuele IM in de Spits.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken