TAKECARENOW! Binnenkort 18

TAKECARENOW! Binnenkort 18

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Agis Zorgverzekeringen
Bureau
YoungWorks
Jaar
2011

Doelstelling

Hoe creëer je interesse van jongeren voor een low interest product en werf je nieuwe verzekerden via Facebook?

Doelgroep

17-jarigen die met 18 jaar verplicht zijn een zorgverzekering af te sluiten.

Strategie/Concept

Stitchy de clown jaagt jongeren die onverzekerd rondlopen op een vrolijke manier angst aan. Op zijn Facebookpagina vertelt hij zijn gruwelijke verhaal over wat er mis kan gaan als je niet goed bent verzekerd.

Media- en middelenstrategie

De campagnepagina op Facebook bevat film, verhalen van Stitchy en doorlopende kleine competities. Fans kunnen met de 'Stitch Jezelf' app hun profielfoto voorzien van een paar nasty littekens. De Facebookpagina is aangejaagd met seeding, adwords en blogposts. Speciale activaties en community management onderhouden de conversatie en zorgen uiteindelijk voor de verbinding met de verzekeraar. Het jongste merk in verzekeringsland werd in een periode van 3 maanden in 1 klap het grootste merk op Facebook, met bijna 10.000 fans.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken