Take Control Of The Tower

LUCHTVERKEERSLEIDING NEDERLAND / Steam

Bekijk deze campagne op pagina 103 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
LUCHTVERKEERSLEIDING NEDERLAND
Titel
Game en event
Bureau
Steam
Account
Hans Kroonen, Esther Eulen
Copy
Cyril Chermin
Art
Rob Bary, Tim Koppers
Strateeg
Annemieke Sweere, Cyril Chermin
Opdrachtgever
Dominique Beerendonk, Renske Stol, Wendy Rinsma
Film/Productiemaatschappij
Luna Project
Fotografie
Arie de Leeuw, GK-Imaging
In samenwerking met
Strafwerk
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van LUCHTVERKEERSLEIDING NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Steam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

De ideale luchtverkeersleider moet een unieke combinatie van kennis, kunde en karakter hebben. We willen met de campagne binnen de doelgroep zeer selectief werven en tegelijkertijd ook het werkgeversmerk versterken.

Doelgroep

De wervingsdoelgroep is hbo/wo opgeleid, leeftijd tussen de 20 en 26 jaar. Pre-recruitment groep is breder.

Strategie/Concept

We ontwikkelden (met Strafwerk) een iOS/Android-game die gratis gedownload kan worden via de iPlay en Apple App store. De game bereikt zo een breed publiek. Via een update voor de game kunnen de 24 beste spelers zich kwalificeren voor het Nederlandse Kampioenschap Take Control of the Tower. Resultaat: meer dan 150.000 downloads wordt de branding doelstelling gehaald en het spraakmakend event zorgt voor de zeer selectieve werving van potentiële luchtverkeersleiders.

Media- en middelenstrategie

Abri's, rich media videobanners, printuittingen en PR in landelijke dagbladen en op game-sites nodigen de doelgroep uit. Op de actiesite kunnen ze zich inschrijven voor het NK en de game downloaden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen