Tadaa!

Tadaa!

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
GVB
Bureau
N=5
Jaar
2007
Paginanummer
100

Doelstelling

Alle GVB-reizigers en overige Amsterdammers op de hoogte brengen van het feit dat per 9 december 2007 de nieuwe dienstregeling in gaat.

Doelgroep

Primair: de frequente GVB reiziger. Secundair: alle inwoners van groot Amsterdam en de stakeholders van GVB.

Concept

Het allerbelangrijkste is dat de frequente GVB reizigers op de hoogte zijn van de nieuwe dienstregeling die per 9 december 2007 in gaat. Dit staat dan ook centraal in de campagne, we treden niet in detail maar verwijzen naar de website www.gvb.nl en de GVB krant voor alle details. Op de tram- en buslijnen met grote veranderingen worden de reizigers gericht en specifiek geïnformeerd. Het bijzondere is dat de nieuwe dienstregeling anders dan andere jaren het hele jaar gelijk blijft, met uitzondering van een kort zomerrooster tijdens de grote schoolvakantie. We kunnen daarom met recht spreken van dé dienstregeling van 2008. Door dit te doen benadrukken we tevens dat de dienstregeling jaarlijks verandert. Na jaren van Amsterdams cynisme slaan we in deze campagne een vrolijker toon aan. De hele campagne is gebaseerd op de enthousiaste aankondigingskreet van de GVB-bestuurders. In 5 verschillende commercials zien we hoe 5 GVB medewerkers elk op hun eigen manier de nieuwe dienstregeling aankondigen; Tadaa! Hij is er: de nieuwe dienstregeling voor 2008.

Media- en middelenstrategie

We bereiken de frequente reizigers vooral met posters in de voertuigen en met Outdoor in en rondom de stations en haltes. In de trams wordt ook narrowcasting ingezet. Ook worden er promoteams ingezet om de reizigers persoonlijk van de wijzigingen op de hoogte te brengen. Groot Amsterdam bereiken we naast Outdoor in de stad met TV commercials op AT5 en RTV-NH, met advertenties in dagbladen en regionale tijdschriften, en online op relevante sites met ludieke soundbanners die doorlinken naar de GVB website waar alle informatie over de nieuwe dienstregeling te vinden is
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken