Maaslander geniet grote naamsbekendheid, maar haar emotionele aantrekkingskracht als merk is beperkt. Het merk moet weer écht gaan leven voor de Nederlandse kaasliefhebber. Het moet weer gaan sprankelen, mensen prikkelen. Dit is tot uiting gebracht in een creatief concept dat niet gaat over kaas en kaas eten, maar dat van zichzelf mensen verrast. Een concept dat met kleine, oorspronkelijke, originele en grappige vondsten prikkelt. Elke uiting opnieuw. Het idee is simpel: leuke, herkenbare uitspraken gerelateerd aan kaas en kaas eten die simpelweg de k’s missen. Waarmee duidelijk wordt dat het niets wordt zonder k’s. En wie anders kan dát zeggen dan Maaslander. Dé ‘K’aasmaker van huis uit. Met het concept “’t wordt pas wat met k’s” ontstaat een zeer rijk, creatief platform dat breekt met alle tradities in ‘kaas communicatie’ en een geheel eigen vorm neerzet. De properties (K’s & vormentaal) maken de campagne onvervreemdbaar Maaslander en zetten het merk neer als een echt mentaliteitsmerk.