‘T WORDT PAS WAT MET K’S. MAASLANDER. DE KAASMAKERS.

‘T WORDT PAS WAT MET K’S. MAASLANDER. DE KAASMAKERS.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Westland Kaaspecialiteiten B.V./ Maaslander Kaas
Bureau
N=5
Jaar
2008
Paginanummer
418

Doelstelling

Ontwikkel een origineel en relevant merkidee waarmee Maaslander zich de komende jaren opvallend neerzet als mentaliteitsmerk. Een merk met een eigen karakter, waarbij de focus ligt op emotie en niet op ratio.

Doelgroep

Alle Nederlandse kaasliefhebbers.

Concept

Maaslander geniet grote naamsbekendheid, maar haar emotionele aantrekkingskracht als merk is beperkt. Het merk moet weer écht gaan leven voor de Nederlandse kaasliefhebber. Het moet weer gaan sprankelen, mensen prikkelen. Dit is tot uiting gebracht in een creatief concept dat niet gaat over kaas en kaas eten, maar dat van zichzelf mensen verrast. Een concept dat met kleine, oorspronkelijke, originele en grappige vondsten prikkelt. Elke uiting opnieuw. Het idee is simpel: leuke, herkenbare uitspraken gerelateerd aan kaas en kaas eten die simpelweg de k’s missen. Waarmee duidelijk wordt dat het niets wordt zonder k’s. En wie anders kan dát zeggen dan Maaslander. Dé ‘K’aasmaker van huis uit. Met het concept “’t wordt pas wat met k’s” ontstaat een zeer rijk, creatief platform dat breekt met alle tradities in ‘kaas communicatie’ en een geheel eigen vorm neerzet. De properties (K’s & vormentaal) maken de campagne onvervreemdbaar Maaslander en zetten het merk neer als een echt mentaliteitsmerk.

Media- en middelenstrategie

De kern van de campagne is verrassen. Daarom is er gekozen voor een breed scala aan media die als het ware leuke, kleine speldenprikjes kunnen uitdelen, mensen even op een onverwacht moment op een vrolijke manier kunnen prikkelen. Denk aan outdoor, bumpers op TV, Televisiecommercials, leuke inhakers in de Metro (waar alle K’s ontbraken) en natuurlijk op de winkelvloer. En richting de zakelijke markt (handel) aan advertenties in vakbladen. Maar ook de salesforce bleek een uitgelezen kanaal om Maaslander als mentaliteitsmerk neer te zetten (bij de handel).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken