T-MOBILE NETWERKPERCEPTIE

T-MOBILE NETWERKPERCEPTIE

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
T-Mobile
Bureau
Publicis
Jaar
2009
Paginanummer
72

Doelstelling

Het ombuigen van de onjuiste perceptie in de zakelijke markt dat het netwerk van T-Mobile minder sterk is dan dat van concurrenten

Doelgroep

Zakelijke afnemers van mobiele telefonie. Voor hen is netwerkkwaliteit het belangrijkste criterium bij het in overweging nemen van een provider. Een meerderheid meent dat het netwerk van T-Mobile minder is, terwijl onderzoek toont dat dit niet het geval is.

Concept

Omdat je als telecomprovider geen 100% bereik kunt garanderen blijft een bereiksboodschap gevoelig. Dus kozen we voor een lichtvoetige aanpak. Aansprekende zakelijke klanten van T-Mobile demonstreren op afgelegen plekken dat T-Mobile prima bereik heeft. Op deze manier laten we zien dat er grote klanten zijn die alle vertrouwen hebben in het netwerk van T-Mobile en geven we een opvallende en speelse demonstratie van dat bereik zelf.

Media- en middelenstrategie

In de campagne stond de demonstratie van daadwerkelijk bereik centraal. We belden de zakelijke hoofdpersoon ter plekke en namen dat op voor radiospots, internetfilmpjes op de eigen web site en pre-rolls en fotografeerden voor de inzet in print, outdoor en online bannering. Voor interne communicatie werd een one pager over de campagne verspreid met geplastificeerd campagnebeeld. Bovendien konden medewerkers van T-Mobile de bereiksboodschap als ringtone downloaden. Voor PR werden de feiten over de bereiksprestaties opgesteld die ook in direct mail naar de handelskanalen werden Verzonden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken