Switch to Galaxy: Appel stapt over

Switch to Galaxy: Appel stapt over

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SAMSUNG NEDERLAND
Bureau
Boomerang Agency
Jaar
2018
Paginanummer
398

Nominatie 2018

Doelstelling

Maak zo veel mogelijk mensen bewust van het feit dat de Samsung Galaxy S9 op dit moment de meest innovatieve smartphone is, en hoe simpel de overstap is.

Doelgroep

Millennials

Merkomschrijving

Samsung innoveert om het dagelijks leven van iedereen net even makkelijker, leuker en beter te maken.

Concept

De Samsung Switch to Galaxy campagne trapte af op een bijzondere manier: de Appel-gemeenschap stapte over. Dan hebben we het natuurlijk over het pittoreske plaatsje Appel in Gelderland. Aantal inwoners: 312. Het 'Switch to Galaxy' team overhandigde iedereen die zij in Appel tegenkwamen de nieuwste Galaxy S9 en hielp met de overstap. Binnen een paar minuten waren de Appelaars online op hun nieuwe smartphone. De stunt werd in een video op Facebook gedeeld.

Media- en middelenstrategie

Naast de hoofdvideo werden meerdere korte video's gedeeld waarin de USP's van de Galaxy S9 werden uitgelicht; inwoners van Appel die het toestel ontvingen namen deel aan challenges. In deze challenges maakten zij gebruik van bijzondere functies van de Galaxy S9 zoals de super slow motion of waterdichtheid. Deze video's werden getarget op Facebook gebruikers die eerder de hoofdvideo hadden gezien.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken