Switch to Galaxy

Switch to Galaxy

Categorie
Durables
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
252

Nominatie 2018

Doelstelling

De aanschaf van een nieuwe smartphone is voor veel mensen een automatisme. Terwijl ze zich vaak wel ergeren aan hun features. Het doel: demonstreer de superieure Samsung-features in een gepersonaliseerde campagne.

Doelgroep

Millennials, met de focus op gebruikers met een concurrerende smartphone.

Merkomschrijving

Samsung doorbreekt technologische barrières om het onmogelijke mogelijk te maken. Do What You Can't.

Concept

De campagne laat zien dat de Galaxy-features perfect passen bij de levensstijl van millennials. Dus breek met je automatisme en laat je niet langer beperken door de features van je smartphone.

Media- en middelenstrategie

We creërden awareness met een social video en de TVC. Vervolgens gebruikten we een consumer data-driven marketingaanpak. Per doelgroep zijn er segmenten aangemaakt op basis van device. De vier belangrijkste USP's binnen ieder segment werden uitgeleverd in volgorde van de mate van belang. Het click-gedrag van de consument bepaalde welke landingspagina de consument te zien kreeg. Na deze fases werd de consument getarget met de camera-USP in combinatie met een promotie op online en offline kanalen om de consument definitief te overtuigen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken