#Sweet2Annie1

#Sweet2Annie1

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KIA MOTORS NEDERLAND
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
320

Nominatie 2019

Doelstelling

Publiciteit genereren rondom de sponsoring door Kia van het Europees Kampioenschap van de e-sport League of Legends (LOL).

Doelgroep

Nederlandse LOL-streamers en viewers tussen de 18-29 jaar.

Merkomschrijving

Modellen van Kia zijn standaard veel rijker uitgerust dan andere auto's en Kia is vaak het eerste automerk dat nieuwe technologieën standaard maakt. Daarom gaat Kia over 'meer'. Dit komt tot uiting in de pay-off Unlimit the More.

Concept

De LOL-community is berucht negatief. Tijdens het Europees Kampioenschap LOL in Ahoy stelt Kia dat aan de kaak met Sweet2Annie1. Annie is een omaatje met haar eigen Twitch-kanaal. Gamend in haar huiskamer verspreidt ze liefde en positiviteit. Daar kan toch niemand onvriendelijk tegen zijn? Annies houding was zo besmettelijk, dat andere spelers en kijkers dit overnamen. Lieve LOL-ers kregen een ticket voor het bijwonen van de EK-finale.

Media- en middelenstrategie

We voerden alleen campagne via Twitch, hét streaming kanaal voor LOL-spelers en kijkers. Om geloofwaardigheid en bereik op te bouwen binnen de LOL-community werkten we nauw samen met een influencer en sloten we een PR deal met Fox Sports.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken