SVENERGY

SVENERGY

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Essent
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2009
Paginanummer
312

Nominatie 2009

Doelstelling

Essent in aanloop naar de Olympische Winterspelen in Vancouver neerzetten als supporter van het schaatsen en in het bijzonder van Sven Kramer. (Potentiële) klanten hiervan laten profiteren en leads genereren. Media- & Middelenstrategie: Het hart van de campagne wordt gevormd door een speciale website: Svenergy.nl Hier kan men zich aanmelden als fan van Sven, het laatste nieuws volgen, het Svenergy-pakket aanvragen, de Svenergy-game spelen en allerlei informatie over Sven vinden, waaronder divers exclusief foto- en videomateriaal. Er is een intensief online marketingprogramma ingezet naar bestaande en potentiële klanten, met onder meer e-mailings, een speciale Svenergy-Hyves, bannering op diverse websites, etc. Middels een thematische tv-commercial, met name uitgezonden rondom schaatsevents, wordt men opgeroepen zich aan te melden als fan van Sven. In 3 tag-ons worden de voordelen gecommuniceerd. De commercial wordt ook uitgezonden bij internationale schaatsevents in bijvoorbeeld het Thialf Stadion en ook op de boarding staat de oproep fan van Sven te worden. Ook worden 3 verschillende radiocommercials ingezet, met daarin de voordelen en de oproep om fan van Sven te worden. En er is geadverteerd in diverse sportbladen.

Doelgroep

Bestaande en potentiële klanten van Essent.

Concept

De populariteit van Sven Kramer stijgt tot ongekende hoogtes. Dat is logisch, want Nederlanders houden van schaatsen, het is immers een oer-Hollandse sport. Maar Nederlanders houden misschien nog wel meer van voordeel. Het campagne-idee is dat het niet alleen leuk is om Sven aan te moedigen, het levert ook voordeel op. Want iedereen die zich aanmeldt als fan van Sven maakt automatisch kans op een VIP-trip naar Vancouver. Bestaande klanten van Essent kunnen een gratis Svenergy-pakket aanvragen, met daarin onder meer een Svenergy-sjaal, een opblaasbare schaatshoed en een schaatskalender. En iedereen die zich aanmeldt als fan van Sven en klant wordt bij Essent, krijgt 50 euro korting voor elke gouden medaille die Sven wint in Vancouver.

Media- en middelenstrategie

Het hart van de campagne wordt gevormd door een speciale website: Svenergy.nl Hier kan men zich aanmelden als fan van Sven, het laatste nieuws volgen, het Svenergy-pakket aanvragen, de Svenergy-game spelen en allerlei informatie over Sven vinden, waaronder divers exclusief foto- en videomateriaal. Er is een intensief online marketingprogramma ingezet naar bestaande en potentiële klanten, met onder meer e-mailings, een speciale Svenergy-Hyves, bannering op diverse websites, etc. Middels een thematische tv-commercial, met name uitgezonden rondom schaatsevents, wordt men opgeroepen zich aan te melden als fan van Sven. In 3 tag-ons worden de voordelen gecommuniceerd. De commercial wordt ook uitgezonden bij internationale schaatsevents in bijvoorbeeld het Thialf Stadion en ook op de boarding staat de oproep fan van Sven te worden. Ook worden 3 verschillende radiocommercials ingezet, met daarin de voordelen en de oproep om fan van Sven te worden. En er is geadverteerd in diverse sportbladen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken