SVENERGY

Essent / UbachsWisbrun/JWT

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 312 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Essent
Titel
Energie
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Olaf Steinbrecher, Maroeschka Volker (UW/JWT) Norberth Korsmit, Cas Biesta (Triple Double) Arjen Rahussen (Trefpunt) Christian Kromme (Artificial Industry)
Copy
Jeroen Ragas, Bies Vermeulen (UW/JWT)
Art
Gerard Foekema, Sebastiaan Kenter (UW/JWT) Frank Boelen (Artificial Industry)
Strateeg
Margot Bouwman (UW/JWT) Bob van Oosterhout, Michel van Grunsven (Triple Double)
Opdrachtgever
WENDY JACOBS, DAAN VAN BERKEL
Film/Productiemaatschappij
Yani (Hazazah)
RTV-producer
Sasja van Nie
In samenwerking met
Triple Double Sportmarketing, Trefpunt Sports & Entertainment en Artificial Industry
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Essent
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Essent in aanloop naar de Olympische Winterspelen in Vancouver neerzetten als supporter van het schaatsen en in het bijzonder van Sven Kramer. (Potentiële) klanten hiervan laten profiteren en leads genereren. Media- & Middelenstrategie: Het hart van de campagne wordt gevormd door een speciale website: Svenergy.nl Hier kan men zich aanmelden als fan van Sven, het laatste nieuws volgen, het Svenergy-pakket aanvragen, de Svenergy-game spelen en allerlei informatie over Sven vinden, waaronder divers exclusief foto- en videomateriaal. Er is een intensief online marketingprogramma ingezet naar bestaande en potentiële klanten, met onder meer e-mailings, een speciale Svenergy-Hyves, bannering op diverse websites, etc. Middels een thematische tv-commercial, met name uitgezonden rondom schaatsevents, wordt men opgeroepen zich aan te melden als fan van Sven. In 3 tag-ons worden de voordelen gecommuniceerd. De commercial wordt ook uitgezonden bij internationale schaatsevents in bijvoorbeeld het Thialf Stadion en ook op de boarding staat de oproep fan van Sven te worden. Ook worden 3 verschillende radiocommercials ingezet, met daarin de voordelen en de oproep om fan van Sven te worden. En er is geadverteerd in diverse sportbladen.

Doelgroep

Bestaande en potentiële klanten van Essent.

Strategie/Concept

De populariteit van Sven Kramer stijgt tot ongekende hoogtes. Dat is logisch, want Nederlanders houden van schaatsen, het is immers een oer-Hollandse sport. Maar Nederlanders houden misschien nog wel meer van voordeel. Het campagne-idee is dat het niet alleen leuk is om Sven aan te moedigen, het levert ook voordeel op. Want iedereen die zich aanmeldt als fan van Sven maakt automatisch kans op een VIP-trip naar Vancouver. Bestaande klanten van Essent kunnen een gratis Svenergy-pakket aanvragen, met daarin onder meer een Svenergy-sjaal, een opblaasbare schaatshoed en een schaatskalender. En iedereen die zich aanmeldt als fan van Sven en klant wordt bij Essent, krijgt 50 euro korting voor elke gouden medaille die Sven wint in Vancouver.

Media- en middelenstrategie

Het hart van de campagne wordt gevormd door een speciale website: Svenergy.nl Hier kan men zich aanmelden als fan van Sven, het laatste nieuws volgen, het Svenergy-pakket aanvragen, de Svenergy-game spelen en allerlei informatie over Sven vinden, waaronder divers exclusief foto- en videomateriaal. Er is een intensief online marketingprogramma ingezet naar bestaande en potentiële klanten, met onder meer e-mailings, een speciale Svenergy-Hyves, bannering op diverse websites, etc. Middels een thematische tv-commercial, met name uitgezonden rondom schaatsevents, wordt men opgeroepen zich aan te melden als fan van Sven. In 3 tag-ons worden de voordelen gecommuniceerd. De commercial wordt ook uitgezonden bij internationale schaatsevents in bijvoorbeeld het Thialf Stadion en ook op de boarding staat de oproep fan van Sven te worden. Ook worden 3 verschillende radiocommercials ingezet, met daarin de voordelen en de oproep om fan van Sven te worden. En er is geadverteerd in diverse sportbladen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen