Suzuki Swift Funfactor

Suzuki Swift Funfactor

Categorie
Durables
Adverteerder
SUZUKI NEDERLAND
Bureau
The Merge
Jaar
2018
Paginanummer
256

Doelstelling

De Suzuki Swift Sport inzetten om de gehele Suzuki Swift range een boost te geven en iedereen kennis te laten maken met het nieuwe elan van Suzuki. De Swift sluit weliswaar perfect aan op de wensen van de doelgroep, maar wordt desondanks niet overwogen. De doelstelling is dan ook om de merkvoorkeur te vergroten en zo een plek te veroveren op de short-list van vreemd merk rijders.

Doelgroep

B-segment en A-segment (up-trader) nieuwkoper, met een focus op de niet-Suzuki-rijder.

Merkomschrijving

Suzuki maakt auto's die super rijden. Met super technologie en super design. Ze zijn super betrouwbaar, super zuinig en je krijgt super service. En dat allemaal ook nog voor een super prijs. Kortom, Suzuki is fun to drive.

Concept

Dankzij het lichte platform van de Suzuki Swift Sport, z'n turbomotor en strakke wegligging zorgt de Swift gegarandeerd voor extreem veel rijplezier. Alleen is dat iets dat je zelf moet ervaren. Daarom zochten we testrijders om de fun factor van de Swift Sport te testen. Die testrijders wierven we bij onze directe concurrenten. We daagden dus vreemd merk rijders uit om de Funfactor van de Suzuki Swift Sport zelf te testen. Zo kregen we objectieve beoordelingen van chauffeurs die in onze directe concurrenten rijden en positioneerden we de Suzuki Swift als much more fun to drive. Een gewaagd pad, maar wel een pad dat vreemd merk rijders transformeerde tot Suzuki Swift ambassadeurs. En anderen over je laten praten blijft tenslotte altijd effectiever dan jezelf aanprijzen.

Media- en middelenstrategie

Op TV en online riepen we de top 5 vreemd merk rijders op om de Funfactor zelf te ervaren en beoordelen. Een aantal kregen de kans om met een professionele coureur als bijrijder alle Fun uit de Suzuki Swift Sport te halen. We organiseerden ook een unieke race tussen de redacties van 4 bekende autobladen, met ieder 3 vreemd merk rijders. En tijdens elke proefrit lag in de Suzuki Swift een kaart met tips om de Funfactor te ontdekken en te beoordelen. Allemaal content die in de verdere campagne werd gebruikt als bewijs. Met als resultaat een enorme stijging in verkochte Swifts.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken