SUSKE EN WISKE

A.S.WATSON/KRUIDVAT BELGIË / KSM Retail Branding & Design

Bekijk deze campagne op pagina 440 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
A.S.WATSON/KRUIDVAT BELGIË
Titel
Drogisterij
Bureau
KSM Retail Branding & Design
Account
Willemiek Huisman
Copy
Leo Smits
Art
Eric van Tatenhove
Opdrachtgever
JAN-DEREK GROENENDAAL
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van A.S.WATSON/KRUIDVAT BELGIË
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KSM Retail Branding & Design
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Geef vorm aan een geslaagde introductie van Kruidvat winkels in een voor retailers zeer moeilijk te doordringen stad; Brussel.

Doelgroep

Zowel de Frans- als Nederlandstalige boodschappers in Brussel.

Strategie/Concept

Door gebruik te maken van iconen in de Belgische cultuur –Suske en Wiske en hun mede-stripfiguren- is er een heel sympathieke uitstraling gegeven aan de introductiecampagne. 2005 was een speciaal jaar voor Suske en Wiske omdat ze 60 jaar bestonden. Er was dan ook extra aandacht voor hen, onder andere via een landelijke Suske en Wiske musical. De materialen zijn zo vormgegeven dat er balans is in de tweetaligheid en iedereen zich dus volwaardig aangesproken voelt.

Media- en middelenstrategie

Ingezet zijn: huis-aan-huis folders, lichtbakken, diverse winkelmaterialen, een kleurplatenwedstrijd en opening van de eerste winkel door de sterren uit de Suske en Wiske musical waardoor free publicity is verkregen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen