Supersnel verzekerd: that’s so now!

Supersnel verzekerd: that’s so now!

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ALLIANZ DIRECT
Bureau
Alfred International
Jaar
2020
Paginanummer
206

Doelstelling

Allsecur is sinds oktober 2019 Allianz Direct. Tijd om de voorganger uit het geheugen te wissen en Allianz Direct in een razend tempo een plek in het hoofd en hart van de consument te geven. Niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland, Italië en Spanje.

Doelgroep

Iedereen in Nederland, Duitsland, Italië en Spanje die in de markt is om snel een auto- of woonverzekering af te sluiten. Met een focus op de 'digital savvy' die prijsbewust zijn en houden van eenvoud en snelheid.

Merkomschrijving

Allianz Direct is het snelle broertje van het wereldwijde verzekeringsmerk Allianz, die voornamelijk met tussenpersonen werkt. Bij Allianz Direct sluit je snel en direct een auto- of woonverzekering zonder tussenkomst van een tussenpersoon, bijvoorbeeld via je mobiel.

Concept

Hoe wis je het Allsecurmerk en reclameboegbeelden Tim & Tom zo snel mogelijk uit het geheugen? Door het gaspedaal nog dieper in te trappen. Met een onthoudbare campagne die naadloos aansluit op het merk. Allianz Direct richt zich primair op mensen 'who are living in the now' en nog een bucketlist aan life goals hebben af te werken. In Usain Bolt, de snelste man op aarde, vindt Allianz Direct een die een perfecte match vormt met de propositie van Allianz Direct. Usain heeft namelijk, sinds hij met atletiekpensioen is, eindelijk tijd voor nieuwe levensdoelen. Dus wil hij zijn kostbare tijd niet verspillen aan het nadenken over een autoverzekering. Gelukkig is hij bij Allianz Direct verzekerd. In de kick-off-campagne ontdekt Usain hoe fijn het is om snel een autoverzekering te kunnen afsluiten. In de tweede campagne wordt de Woonverzekering geïntroduceerd. Op zoek naar z'n inner peace ervaart Usain dat het óók prettig is om direct en snel een woonverzekering te kunnen afsluiten. In de overstapcampagne demonstreert Usain hoe makkelijk en snel je bij Allianz Direct kunt besparen op je premie. Not bad, for an insurance company!

Media- en middelenstrategie

Noodzaak is om het merk snel bekend te maken bij het grote publiek. Daarom een crossmediale multi-touchpoint mediamix, die resulteert in een snelle sprint naar bekendheid. Televisie en outdoor waren als hoofdmedium essentieel. Daarnaast werd ook radio, online video (o.a. op social platformen) ingezet en was er een belangrijke rol voor gesegmenteerde ad banners en PR.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken