Superhelden – Kinderboekenweek 2011

Stichting CPNB / Van Wanten Etcetera

Bekijk deze campagne op pagina 401 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Stichting CPNB
Titel
Kinderboeken
Bureau
Van Wanten Etcetera
Account
Irene Harte, Luanne Quax
Copy
Markus Ravenhorst (CD), Margot van der Pol
Art
Maarten Reynen (CD), Willemijne van Zelst, Tatiana Consoli
Strateeg
Frank Huiberts
Opdrachtgever
Eppo van Nispen tot Sevenaer, Mascha Ravelli, Gijs Schunselaar, Francien Jonge Poerink
Fotografie
Marius Roos (Unit)
Illustraties
Rhonald Blommestijn (Artbox.nl)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Stichting CPNB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Van Wanten Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Kinderen zijn dol op spannende verhalen. Maar die consumeren ze steeds meer via de tv, online en via games, en steeds minder via boeken. Terwijl die meer aan de verbeelding overlaten. Dus moet de Kinderboekenweek ervoor zorgen dat kinderen juist meer met boeken bezig willen zijn.

Doelgroep

Primair: kinderen 6 - 12. Secundair: ouders, leraren, bibliothecarissen en boekverkopers. Het inzicht: zelf dapper zijn, zoals opkomen voor iemand anders, is soms best moeilijk. Maar de superheldendaden in kinderboeken kunnen je ertoe zetten om zelf ook echt een held te zijn.

Strategie/Concept

Iedereen kan zich een superheld voelen tijdens deze Kinderboekenweek. We stellen geen grote helden en hun daden centraal, maar een 'gewoon' klein meisje als symbool voor alledaagse superhelden.

Media- en middelenstrategie

We roepen op om heldenboeken te lezen via posters op scholen en in bibliotheken, via een actiesite en POS in boekhandels. Het omzetaandeel van kinderboeken verdubbelt. We stimuleren om meer te lenen met een Superheldenspaarplaatjesactie en -album.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen