SuperCrew

SuperCrew

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2018
Paginanummer
157

Doelstelling

Het verbeteren van de merkreputatie en bezoekintentie.

Doelgroep

Reguliere gasten tussen de 16-35 jaar. Merkervaring maakt voor hen het verschil.

Merkomschrijving

Werken bij McDonald's wordt niet gezien als iets waar je veel skills voor nodig hebt, tegelijkertijd is de crew hét gezicht van het merk. Zij maken het verschil voor onze gasten.

Concept

Ruim 20.000 werknemers bezorgen elke week 3 miljoen gasten een goede tijd. Dan moet je wel wat kunnen. SuperCrew maakt dit zichtbaar. In deze eerste zes afleveringen zijn de vaardigheden van onze crew getest. In elke aflevering wordt een ander getalenteerd crewlid geïntroduceerd en voor een passende uitdaging gesteld, zonder dat ze zelf door hebben dat ze getest worden. Op een entertaining manier en zonder expliciet te informeren, vormen de kijkers vanzelf een positiever beeld over de crew en het merk.

Media- en middelenstrategie

SuperCrew is een online videoformat: entertaining snackable content met telkens een nieuwe aflevering volgens een vast programmastramien. Om de serie bekendheid te geven worden de afleveringen gepubliceerd via YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat en relevante online content platforms.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken