super zomerbanen

super zomerbanen

Categorie
Personeel
Adverteerder
Randstad
Bureau
YoungWorks (i.s.m. FHV BBDO)
Jaar
2006
Paginanummer
470

Nominatie 2006

Doelstelling

Mensen op een vitale en impactvolle wijze werven om gedurende de zomerperiode te werken.

Doelgroep

Jongeren van 16 t/m 25 jaar.

Concept

Randstad werd gepositioneerd als de aanbieder van de leukste en meeste banen voor jongeren. Om aandacht op dit brede aanbod te vestigen bood Randstad vier speciale super zomerbanen aan: personal assistant van Xander de Buisonjé, stuurman op de Clipper Stad Amsterdam, medewerker bij Paparazzi models of bij een internationaal reclamebureau. Deze banen waren zo leuk en bijzonder dat jongeren daarvoor (bij wijze van spreken) zelfs hun vakantie wilden annuleren. Dit is vertaald naar het campagnethema: Annuleer nu je vakantie, want wij hebben de leukste banen! Om kans te maken op een super zomerbaan moest online een ‘sollicitatieprocedure’ worden doorlopen. Hierin werden jongeren getest op hun kennis van de baan en werd gevraagd om in beeld, tekst of geluid hun motivatie te geven. Na deze sollicitatie konden ze referenties gaan verzamelen bij vrienden, bekenden en onbekenden. Diegene met de meeste kennis van de baan, de beste motivatie en het hoogste aantal referenties mocht uiteindelijk aan de slag in zijn of haar super zomerbaan!

Media- en middelenstrategie

De media-strategie was tweeledig; actief en passief. De actie van Randstad werd op een passieve wijze in beeld gebracht door middel van etalageposters op alle vestigingen. Daarnaast werden ook radio en print ingezet. Online werden jongeren actief benaderd om mee te strijden voor de super zomerbanen via banners, tekstlinks en redactionele aandacht. De deelnemers zorgden zelf voor een viraal effect doordat zij op weblogs en chatrooms mensen benaderden als referentie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken