super zomerbanen

Randstad / YoungWorks (i.s.m. FHV BBDO)

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 470 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Randstad
Titel
Uitzendbureau: campagne super zomerbanen
Bureau
YoungWorks (i.s.m. FHV BBDO)
Account
Juliette van den Ouweland
Copy
Jeroen VroegenArt Jeroen Vroegen
Strateeg
Bart van Kuijk, Bart de Ridder
Opdrachtgever
Roulien Benschop, Jos Blankhorst
RTV-producer
Studio Alfred Klaassen
Fotografie
Ari Versluis en Ellie Uyttenbroek
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Randstad
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van YoungWorks (i.s.m. FHV BBDO)
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Mensen op een vitale en impactvolle wijze werven om gedurende de zomerperiode te werken.

Doelgroep

Jongeren van 16 t/m 25 jaar.

Strategie/Concept

Randstad werd gepositioneerd als de aanbieder van de leukste en meeste banen voor jongeren. Om aandacht op dit brede aanbod te vestigen bood Randstad vier speciale super zomerbanen aan: personal assistant van Xander de Buisonjé, stuurman op de Clipper Stad Amsterdam, medewerker bij Paparazzi models of bij een internationaal reclamebureau. Deze banen waren zo leuk en bijzonder dat jongeren daarvoor (bij wijze van spreken) zelfs hun vakantie wilden annuleren. Dit is vertaald naar het campagnethema: Annuleer nu je vakantie, want wij hebben de leukste banen! Om kans te maken op een super zomerbaan moest online een ‘sollicitatieprocedure’ worden doorlopen. Hierin werden jongeren getest op hun kennis van de baan en werd gevraagd om in beeld, tekst of geluid hun motivatie te geven. Na deze sollicitatie konden ze referenties gaan verzamelen bij vrienden, bekenden en onbekenden. Diegene met de meeste kennis van de baan, de beste motivatie en het hoogste aantal referenties mocht uiteindelijk aan de slag in zijn of haar super zomerbaan!

Media- en middelenstrategie

De media-strategie was tweeledig; actief en passief. De actie van Randstad werd op een passieve wijze in beeld gebracht door middel van etalageposters op alle vestigingen. Daarnaast werden ook radio en print ingezet. Online werden jongeren actief benaderd om mee te strijden voor de super zomerbanen via banners, tekstlinks en redactionele aandacht. De deelnemers zorgden zelf voor een viraal effect doordat zij op weblogs en chatrooms mensen benaderden als referentie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen