Sunweb. Zoveel goede zorgen, dat verwacht je niet voor zo’n prijs.

SUNDIO GROUP / SUNWEB / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 228 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
SUNDIO GROUP / SUNWEB
Titel
Reizen
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Maurice Gilissen, Merel Hoogendorp
Copy
Pim Kok, Paul Bakker
Art
Bart Kooij, Hans Bolleurs
Strateeg
Marc Oosterhout, Jos Ahlers
Opdrachtgever
Nicolette Burger, Nicole van den Adel
Film/Productiemaatschappij
N=5
Editor
Teun Rietveld
Muziek
The Ambassadors
In samenwerking met
Zuiver Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SUNDIO GROUP / SUNWEB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Excellent
Meer Excellent inzendingen

Excellent

Doelstelling

Sunweb definitief verankeren als A-merk op de Nederlandse reismarkt. Groeiambitie realiseren in een defensieve markt. Maak breed bekend dat Sunweb niet alleen altijd een scherpe prijs biedt, maar ook veel persoonlijke aandacht en goede zorgen geeft.

Doelgroep

Sunweb is een breed publieksmerk. We richten ons op iedereen die volledig verzorgd op vakantie wil, maar wel tegen een scherpe prijs. Vrouwen (34-55 jaar) zijn de belangrijkste boekers.

Strategie/Concept

De campagne is gebouwd op het 'ongeloofprincipe'. Het is ongelofelijk hoeveel persoonlijke aandacht en verzorging je bij Sunweb krijgt bij een ongelofelijk scherpe prijs. Een dergelijke claim wordt snel uitsloverig en daarmee onsympathiek. Daarom zijn Herman en Marina geïntroduceerd. Via hun ongeloof kunnen we met humor zowel verrassende serviceaspecten als scherpe prijsaanbiedingen in het zonnetje zetten: ongelofelijk goede zorgen en ongelofelijk scherpe prijzen. Harry de Sunweb-medewerker krijgt een natuurlijke rol binnen het concept, maar speelt niet de hoofdrol. Dit is de themalaag van de campagne. Hier communiceren we ook het partnership met de KNVB onder de titel '100% Oranjegarantie'. Hieronder bieden we 'Ideale Deals van Harry'. Dit zijn voordelige bestemmingen, inclusief een onverwacht voordeel, zoals een gratis dag wellness. De derde laag bestaat uit 'Inpakkers'. 'Inpakkers' is een platform dat door zijn naam en signatuur een gevoel van urgentie in zich heeft: nu inpakken en wegwezen. Het platform, dat sterk aan de prijsbeleving bouwt, is lenig genoeg om alle soorten last minutes weg te kunnen zetten. Dit alles bij elkaar opgeteld is boeken bij Sunweb gewoonweg onontkoombaar. Vandaar dat Herman relativerend verzucht: 'Fijn Harry, bedankt.'

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep te bereiken en te raken, werd gekozen voor stevige aanwezigheid op televisie. Hier lag de nadruk op merkcommunicatie (goede zorgen). Radio, outdoor en online werden met name ingezet voor prijscommunicatie (Ideale Deals en Inpakkers). Alles ondersteund door uitgekiende SEO en SEA.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen