SUN. DE VAATWASSPECIALIST

UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE / Lowe en Draft

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 246 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE
Titel
Sun
Bureau
Lowe en Draft
Account
Philippe Vincent, Magali Bergeroux, Laurence Dousset, Coralie Chasset, Janine Vermeltfoort, Katja Bauer, Esther de Kok
Copy
Aad Kuijper, Peter Kusters
Art
Patrick de Zeeuw, Robin Blitzblum, Wendy Deun, Daniël te Lindert
Strateeg
Olaf Kampman, Charles Borremans, Marc Leurs
Opdrachtgever
ISABELLE CASTELAIN, DIJANA CICAK, FRANK WEIJERS, ANGELA SCHOP, EDGAR BENSCHOP
Film/Productiemaatschappij
Hamster/Hazazah, director: Yani Verschuuren, Internetbureau: Suntzu
Muziek
Louis Prima ‘Just a gigolo’
RTV-producer
Catherine Le Maignan
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

De aanleiding voor de ontwikkeling van een nieuwe reclamecampagne voor Sun was gelegen in het feit, dat de voorgaande Sun-advertising niet onderscheidend genoeg was. De doelstelling van de nieuw te ontwikkelen brand-campagne was dan ook het ontwikkelen van een impactvolle en onderscheidende campagne, die emotioneel aantrekkelijk is voor de consument en waarbij Sun wordt neergezet als de beste keuze (de vaatwasspecialist) om daarmee het prijspremium van Sun t.o.v. eigen merk te kunnen rechtvaardigen.

Doelgroep

Alle bezitters van een vaatwasmachine (ongeveer 40% van alle huishoudens in Nederland).

Strategie/Concept

Sun wordt gepositioneerd als een merk, dat voortdurend aan productverbetering doet. De gepassioneerde toewijding van de ‘Sun Experts’ staat daarbij centraal in de campagne. Ze hebben van vaatwassen hun levenswerk gemaakt. Ze werken in een groot Sun-laboratorium en dragen de daarbij behorende witte jassen. Ze gaan tot het uiterste om hun producten te testen en continu te verbeteren om daarmee nog beter in te spelen op de wensen van de consument. De aandoenlijke toewijding, de onberispelijkheid van de experts en de komische situaties maken het merk daarbij warmer en sympathieker.

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep optimaal te bereiken en maximale impact te creëren is voor de nieuwe Sun-campagne gekozen voor een multimediale benadering. Naast tv als het hoofdmedium, zijn tevens de mediatypen magazines, outdoor, Internet, POS en dagbladen ingezet. Daarnaast is - volledig in lijn met de brand-campagne - een unieke promotionele actie ontwikkeld rondom de ‘Lucky Sunnies’, een uniek ‘waslot’ dat een kwartaal lang gratis in alle Sun pakken zat en kans bood op vele prijzen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen